dissabte, 1 d’abril de 2017

EL PATI COM A ESPAI EDUCATIU

Uns cursos després de començar amb el projecte "quin pati volem?", després d'haver demanat a les famílies, alumnes i mestres i d'haver comptat també amb l'ajuda de diferents practicants, a la fi enguany podem veure que el somni que teníem comença a fer-se realitat. Esteim molt contents de veure que els nostres infants gaudeixen i segueixen aprenent el temps de pati.

Aquest plantejament del pati com espai educatiu, va sorgir a partir de tres objectius que volíem aconseguir:
  • Baixar el nivell de conflictivitat que se sol donar el temps de pati, ja que l'única proposta era jugar a futbol i volíem oferir propostes col·lavoratives i no competitives.
  • Apropar la natura als infants, ja que són nins de ciutat i gaudeixen poc d'un entorn natural.
  • Potenciar el desenvolupament motor.
Què vàrem fer?

A partir de la teoria de Howard Gardner sobre les intel·ligències múltiples, vàrem anar distribuint totes les propostes que havien anat sorgint (alumnes, mestres, famílies...) per tal d'assegurar-nos de què, també al pati, seguíem potenciant cadascuna de les diferents intel·ligències. Aquí teniu una presentació explicativa (en color negre són les propostes que ja hem pogut dur a terme i en color verd les que encara ens falten per fer).



Com ho vàrem aconseguir?

Des de la comissió mixta d'ambientalització, es varen organitzar dues jornades amb famílies, mestres, voluntaris, alumnes i ex-alumnes; una d'elles en dissabte i una altra en dimarts horabaixa. Aquí teniu una presentació dels moments que vàrem compartir i del que vàrem fer. Agraïm l'edició d'aquesta presentació a n'en Juan Carlos García, un dels pares i membres de la comissió d'ambientalització.


I aquí teniu una mostra de com els nostres alumnes gaudeixen del seu pati nou:




Gràcies a tots i totes els que heu fet això possible! 💓💓💓👏👏👏


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada