ETS MESTRE?

Si ets mestre/a i t'agradaria fer feina al nostre centre, potser t'ajudarà conèixer detalls del nostre dia a dia:
  • Aprenem en comunitat: això implica que les famílies i voluntaris entren i surten constantment de les aules. Participen de moltes activitats i festes, fins i tot, moltes vegades ens acompanyen a les sortides. A més a més, a infantil permetem que les famílies estiguin amb els seus fills/es a l'aula durant el període d'adaptació si així ho requereix l'infant.
  • Som una escola inclusiva: per tal motiu, els infants amb necessitats educatives especials no surten mai de classe, sinó que participen de la dinàmica de l'aula juntament amb els seus companys/es. Tampoc no estan sempre asseguts al costat del PT o l'AD. El suport dels mestres es fa a través de co-tutories, per això hi ha dos mestres a l'aula en la majoria de les sessions.
  • Fem feina sense llibres de text, la qual cosa implica molta dedicació i temps personal ja que s'han de preparar els materials de totes les sessions de les diferents metodologies que duim a terme: grups interactius, textos, caixes d'aprenentatge, experiments, espais de creació, projectes, etc.
  • A infantil fem feina per ambients: tots els dies després del pati. També fem filosofia 3/18 i psicomotricitat segons la teoria de Bernard Aucouturier.
  • Oferim una mirada positiva als nostres alumnes: el que implica que no estam a favor ni de castigar els infants sense pati, ni de cridar-los, ni d'escriure notes a l'agenda, etc. Ens esforçam en crear un vincle emocional amb cada un d'ells/es i, a partir d'aquí, resolem conversant els problemes que sorgeixen.
  • Som un claustre compromès amb la nostra feina: així que, cada curs escolar, tots els mestres de l'escola fem un curs de formació per seguir millorant la nostra pràctica.
  • Entenem el pati com un espai educatiu més: el que significa que oferim propostes diverses als nostres infants per a què puguin continuar aprenent durant aquell temps. Això implica que hi ha més mestres de torn de pati del que exigeix la normativa.
  • Aprofitam totes les oportunitats que van sorgint: el que suposa que els mestres són flexibles per anar modificant la seva programació contínuament, a fí de poder incloure a l'aula les situacions que van sorgint (per exemple, formar part del programa "padrí lector" amb alumnes de la UIB, conta-contes amb persones voluntàries, etc.).
  • Ens organitzam en comissions mixtes: el que implica que les diferents comissions de l'escola (biblioteca, festes, etc.) estan formades per mestres, familiars i voluntaris. Totes les decisions es prenen conjuntament.
Esperam que aquesta informació et sigui d'utilitat!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada